Påsk?

Plötsligt så slog påsken in. Ärligt talat så hade jag inte vetat om det om det inte var för alla reklamer, allas bloggar, uppdateringar på Facebook och allas förbannade tjat och gnat. Det är inte ett datum som jag lägger på minnet direkt. Ser inte poängen, vi målar ägg bara för att vi kan och klär ut små barn till häxor för att tigga godis? Visst, har man barn så kan det väl vara värt att fira, men eftersom att jag inte har några barn (inte som jag känner till i alla fall) så tycker jag att det är poänglöst. Däremot tar jag gärna emot påskägg, men det är för godisets skull. Det sitter aldrig fel!

Nej, idag blir det inte att fira påsken utan idag blir det att bara gå ut en runda på krogen med världens mest underbara finska, Kicki, som är hemma i Sverige i några dagar till. Hon skulle samla ihop lite fler folk och Caroline skulle med också, så det känns som att kvällen inte kan bli annat än lyckad. Tror faktiskt att det får bli mitt födelsedagsfirande, vettefan om jag verkligen orkar dra ut idag, fira med familjen imorgon och sen dra ut igen på söndag. Känns som om jag varken har ork eller pengar för det. Men det kommer bli kul som fan ikväll i alla fall! Dock kan jag inte bli för full eftersom att jag ska hem till moder min kring tolv imorgon och sen fira mig med familjen, men det kommer bli kul.

För övrigt så går det bra för min grupp på Facebook! Hittills är det 57 personer som gillar, varav jag enbart känner 30. Det betyder alltså att 27 person som jag aldrig hört talas om har hört talas om min musik, och det är ett litet steg i rätt riktning. Får se om det blir fler efter att morgondagens Eskilstuna-Kuriren har kommit ut. För er som inte vet det så är det ett litet reportage i den om min 20-årsdag, och då blev det en hel del prat om musiken. Så vi får se vad som händer där!

Nej, nu ska jag iväg och måla ägg! Eller i alla fall ta ett litet glas whiskey. Nära nog!

X

4 kommentarer

  1. Paulina Michaela skriver:

    Hahah! det var det roligaste jag har hört. Vaarför är det osäriöst? Är det mer seriöst med ett annat program menar du? haha tacksam för svar!

  2. Paulina Michaela skriver:

    HEhe okej… Och om du hade läst inlägget istället för bara kolla på bilderna så hade du sett att detta var en tutorial på hur man kunde få sina bilder ljusa i en blå/lila ton (Vilket många väljer att göra nu för tiden, Inklusive mig själv ibland). Betyder inte att jag skulle välja att ha min bild så, det var ett exempel.

  3. Tamara skriver:

    Svar: Haha ja vädret är kanon! Men bor inte i Eskilstuna mer så. Ingen aning om vad som händer där haha ;)

  4. annie skriver:

    JAG ÄLSKAR DIB BLOGG SÅ BRAA!!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.