”En resa genom Hiphop-Sverige” och bröst

Let me just start off by stating that I’m fucking impressed. När en helt vanlig människa, utan en högre budget eller tillgång till kamerateam, lyckas göra en helt egen dokumentär som hon planerar, genomför, reser runt för, klipper själv och promotar så blir jag riktigt imponerad. Och det är exakt vad Melika från DuVetInte lyckats med!

 

Hon var varit här i Eskilstuna några gånger och jag har märkt när jag väl träffat henne hur engagerad hon är. Och inte då bara om sin dokumentär, utan även om sin blogg och om hiphop i helhet. Här har vi alltså en helt vanlig tjej som hade en dröm, satte upp ett mål för sig själv, gav sig fan på att genomföra det och det enda hon har kvar nu är klippa och redigera sen har hon gjort sin helt egna dokumentär. Hon hade ingen hjälp från exempelvis SVT eller TV4 utan hon har rest runt igenom hela Sverige och intervjuat, filmat och umgåtts med rappare ifrån hela landet, både kända och okända. Jag är grymt imponerad, rakt igenom, och om ni som jag vill se dokumentären när den är klar, följ henne på http://duvetinte.se och ni kan se två av hennes intron här.

 

Från något imponerande till rolig fakta: män som tittar på bröst regelbundet lever generellt längre än andra män enligt en tysk studie. Jag råkade snubbla över detta humor-fyllda fakta genom en slump när jag bloggsurfade, och jag tyckte att det var riktigt kul! Män som regelbundet glor ner på tjejers byst istället för att kolla henne i ögonen när de talas vid lever i genomsnitt fyra till fem år längre än män som inte är lika fascinerade av de fettklumpar som kvinnor drar omkring med mellan magen och halsen. Eller ja, om inte tjejen var bröst han glor på slår ihjäl honom först. Men det är ändå väldigt kul tycker jag, här har killar gått omkring och försökt vara diskreta i flera år när man bara kan häva sig över hennes tuttar och sen säga ”Det är för min hälsas skull, ger du mig detta så ger du mig fem år längre i livet”. Inte illa alls!

 

Det var allt jag kommer på nu, glöm inte att kolla in ”The Wicked Woodsman” och slänga ur er lite kritik. För mer info om bröst-tittandet, se nedan. Må bäst!

X

 


Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.